Norvia Köpvillkor

Om Norvia kliniken
1. NORVIA KLINIKEN ÄR undergrupp till NORVIA AB med org nr 556631-1428. Företaget har sitt säte i Solna. Företagets postadress är Armégatan 29. 17171 SOLNA.Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@norvia.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Beställning: När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om tjänsten, adress till laboratorium och relevant information. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@norvia.se.

3. Leverans: Vi försöker lägga labb-order inom 2 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndag. Blodanalys tar mellan 2 till 5 arbetsdagar beroende på vilka blodprov de är. Vi försöker komma med svar samma dag eller dagen därpå. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@norvia.se.

4. Priser: Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är momsfritt. Denna regel gäller inte bolagskunder.Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.4.1 Norvia anstränger sig att vara billigast för sina tjänster, därför har vi vår prisgaranti som ger ytterligare upp till 5% rabatt för alla våra tjänster. Dock ej konkurrenters kampanj priser.

5. ÅngerrättVid köp av tjänster på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att vi har tagit betalt för tjänsten som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@norvia.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, order numret samt vilka tjänster som returneringen gäller framgå klart och tydligt.Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet informera oss. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande Bankens avgifter.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid: Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. Lämnar du din beställda blodproven blir vi debiterad från labb leverantör, därför ingen ånger-rätt efter förbrukat remiss-ticket.För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

6. Reklamation och klagomål: Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du får dina pengar tillbaka. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation? Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@norvia.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta tjänsten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för återbetalning samt bankavgifter vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att tjänsten inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

7. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund besök på laboratorium.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter vid ditt besök på laboratorium utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive labb-leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Produktinformation: Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

9. Information om Cookies: Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

10. Personuppgifter: Genom att handla hos Norvia kliniken accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjeparts utan rättslig grund.Norvia kliniken är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

10.1 Vad är en personuppgift? En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi? För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

10.3 Rättslig grund I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

10.4.1 Betalleverantör: Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Swish.

10.4.2 Fraktbolag: För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med laboratorium. Det som delas med laboratorium är personnummer, förnamn, efternamn.De laboratorium vi samarbetar med är: Karolinska, Unilabs / SynlabMedilab.

10.5 Rätten till tillgång: Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätt till rättelseDu har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

10.7 Rätten att bli glömd: Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd: Norvia kliniken är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter: Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.Ändringar till de Allmänna VillkorenVi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odrVid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.